Vandaag hebben we onze eerste podcast opgenomen in Apeldoorn, en het was een ervaring om niet te vergeten. De dag begon met het leren gebruiken van de apparatuur. Alles was nieuw en spannend, maar het voelde ook goed om eindelijk aan de slag te gaan. Met een glaasje bubbles en een lekkere tompouce was het een gezellige start.
Het gebruik van de apparatuur
De apparatuur die we gebruiken is indrukwekkend en het vergde even tijd om alles onder de knie te krijgen. Jos Martens helpt ons in dit proces door ons te begeleiden en de nodige materialen beschikbaar te stellen. Dankzij zijn expertise konden we zelfverzekerd beginnen met de eerste opnamen.
Lachen en Snurken
We begonnen met de algemene introductie. Nicole’s aanstekelijke lach en Anita’s karakteristieke ‘snurkje’ moesten we even onder controle krijgen, maar dat maakte de sfeer alleen maar luchtiger en vrolijker.
De perfecte middenweg
Nicole had tot laat aan het draaiboek gewerkt, en het was geweldig om dat erbij te hebben. Het draaiboek zorgde voor structuur en duidelijkheid. Interessant genoeg bleek ons verschil in aanpak direct: Nicole was bereid zonder draaiboek te gaan zitten, terwijl Anita het liefst elke regel wilde zien. Uiteindelijk vonden we een middenweg die perfect werkte.
Jingles, muziek en podcast
Een belangrijk onderdeel van onze voorbereiding was het stilstaan bij de jingles en het vinden van passende muziek voor de intro. Dit was een leuk en creatief proces waarbij we onze eigen stempel op de podcast kunnen drukken.
Na de opnames van de inleiding gingen we over tot het voorstellen van onszelf en het uitleggen waarom wij samen deze podcast maken. Dit deel hebben we een paar keer moeten opnemen, maar uiteindelijk waren we tevreden met het resultaat. Het voelde goed om onze motivatie en passie voor de podcast te delen.
Conclusie
Tot slot hebben we zelfs onze eerste volledige podcastaflevering over Ayurveda opgenomen. Dit was een geweldige ervaring en het gaf ons een gevoel van voldoening om iets tastbaars te hebben na al onze voorbereidingen en inspanningen.
Het was een dag vol leren, lachen en groeien. We kijken ernaar uit om deze reis voort te zetten en nog veel meer afleveringen op te nemen. Bedankt voor het volgen van ons avontuur, en blijf luisteren naar onze podcast voor meer interessante en leuke content!
De volgende aflevering staat in het teken van ‘mannifesteren’. Heb jij een vraag of stelling die wij mee kunnen nemen?












